Współpraca międzynarodowa

Materiał
siewny

Organizacja rynku mleka

PROW

Współpraca międzynarodowa

Owoce
i warzywa
w szkole

Mleko
w szkole

Pomoc
Żywnościowa

Analizy
i prognozy rynkowe

Rejestracja przedsiębiorców

Embargo rosyjskie

 

 

XV Chińskie Targi Rolnicze

15th CHINA AG TRADE FAIR

21-24 września 2017

Pekin

 

Informujemy, że w dniach 21-24 września 2017 roku odbędą się XV Chińskie Targi Rolnicze (15th China Ag Trade Fair- CATF) w Pekinie.

Targi CATF to rolnicza impreza targowa zatwierdzona przez Radę Państwową ChRL i sponsorowana przez Ministerstwo Rolnictwa ChRL. Targi cieszą się dużym autorytetem i wywierają znaczący wpływ na chiński rynek.

W trakcie targów planowane są liczne imprezy związane z rolnictwem, które odbywać się będą równolegle do targów. Ministerstwo Rolnictwa ChRL organizuje:

  • forum poświęcone rozwojowi/budowaniu chińskiej marki rolnej,
  • forum poświęcone zarządzaniu ryzykiem oraz rozwojowi rolnictwa,
  • forum poświęcone rozwojowi spółdzielni rolniczych,
  • forum poświęcone rynkom i marce rolnej,
  • forum na rzecz promocji i wymiany globalnie ważnych systemów dziedzictwa rolniczego,
  • konferencję dot. budowania chińskiej marki produktów rybołówstwa,
  • konferencję dot. budowania marki chińskiego ryżu
  • konferencję dot. budowania marki chińskiego oleju
  • konferencję dot. wprowadzenia marki państwowych gospodarstw rolniczych
  • III konferencję dot. Promocji marki dla produktów rolnictwa chronionych geograficznie
  • szczyt E20 dot. chińskich produktów jajecznych oraz II konferencję obiegu produktów jajecznych,
  • spotkanie poświęcone nawiązaniu kontaktów w przemyśle pestycydów

 Do udziału w targach zapraszamy przedstawicieli firm sekcji rolnej. 


MIĘDZYNARODOWE  FORUM „ TYDZIEŃ EUROAZJATYCKI”, ASTANA, 24-26 SIERPNIA 2017 r.

 

Informujemy, iż w dniach 24-26 sierpnia 2017 r. w Astanie odbędzie się Międzynarodowe Forum „Tydzień Euroazjatycki”. Euroazjatycki tydzień jest ważnym wydarzeniem, którego celem  jest oferowanie możliwości rozwoju potencjału eksportowego i inwestycyjnego krajów członkowskich Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej (EAEU). Forum organizowane jest przez EAEU oraz Euroazjatycką Komisję Gospodarczą. 

Główne cele  forum:

  • poinformowanie przedsiębiorców z krajów trzecich o głównych osiągnięciach, wytycznych Unii oraz o mechanizmach wspierania biznesu i rozwoju,
  • rozwój interakcji  biznesowych  zarówno w obrębie Unii, jak i poza nią (rozmowy  B2B i G2B),
  • zaangażowanie społeczności biznesowej w rozwiązywanie specyficznych zagadnień dotyczących integracji eurazjatyckiej.

Forum będzie skuteczną platformą dialogu dla przedsiębiorców, ekspertów i władz Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej i państw trzecich służącą omówieniu  istotnych kwestii dotyczących rozwoju gospodarczego w warunkach globalnych wyzwań oraz współpracy przy opracowaniu rozwiązań o charakterze strategicznym.

Dodatkowe informacje znajdą Państwo w załącznikach:

Zaproszenie

Program


Uprzejmie informujemy, że Ambasada Izraela w Polsce ogłasza konkurs na technologiczny stratup w ramach międzynarodowego projektu Start Jerusalem Competition 2017. Konkurs będzie podzielony na dwie części, podczas których zostanie wybranych 10 finalistów. Nagrodą główną jest 5-dniowa wizyta studyjna w Jerozolimie.

Część pierwsza skierowana jest do startupów technologicznych założonych przez kobiety.               

Odbędzie się on 10 września 2017 r. podczas IX Ogólnopolskiego Kongresu Kobiet w Poznaniu.

Do drugiej części konkursu zapraszamy wszystkie technologiczne startupy, która odbędzie się w drugiej połowie września.

W październiku spośród 10 finalistów podczas finałowych prezentacji w Warszawie zostanie wybrany zwycięzca.

Termin składanie zgłoszeń do 27 sierpnia 2017

Kwestionariusz konkursowy: https://goo.gl/forms/bjHQy9l3ryi4teIa2

Wymagania konkursowe:

- Konkurs skierowany jest do polskich startupów z branż: Technology, Web, Mobile i ICT.

- Startup powinien być przynajmniej we wczesnej fazie realizacji (seed stage).

- Do pierwszej ‘poznańskiej’ części konkursu będą kwalifikowane startupy założone przez kobietę lub współprowadzone przez kobiety.

- Druga ‘warszawska’ część jest otwarta dla wszystkich przedsiębiorców.

- W trakcie poszczególnych eliminacji prosimy o przygotowanie prezentacji w języku angielskim. Prezentacja nie powinna przekraczać 4 minut.

 

Więcej szczegółów dotyczących konkursu znajdą Państwo na:

http://embassies.gov.il/warsaw/newsAndEvents/Pages/2017/07-Start-Jerusalem-Competition-2017.aspx

Jerusalem - Startup Capital of Israel:

https://www.youtube.com/watch?v=m8ECyAwyAzQ

Jerusalem - innovation hub:

https://www.youtube.com/watch?v=G-fBASdB-ow&t=206s


POLSKO-KAZACHSTAŃSKIE FORUM GOSPODARCZE
ASTANA, 6 września 2017 r.

Ministerstwo Rozwoju, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz Krajowa Izba Gospodarcza zapraszają przedsiębiorców, przedstawicieli administracji centralnej i regionalnej oraz członków instytucji otoczenia biznesu do wzięcia udziału w misji gospodarczej do Kazachstanu organizowanej w związku z Polsko-Kazachstańskim Forum Gospodarczym.

Forum odbędzie się z udziałem najważniejszych przedstawicieli władz państwowych, w dniu 6 września 2017 r., w Astanie. Wydarzenie to stanowi kluczowy element obecności Polski w Międzynarodowej Wystawie Astana EXPO 2017.

 Do udziału w Forum zapraszamy szczególnie firmy reprezentujące następujące branże:

  • odnawialne źródła energii
  • energetyka tradycyjna i przyszłość technologii wytwarzania energii z węgla
  • nowoczesne technologie wydobywcze, maszyny i urządzenia górnicze
  • budownictwo i rewitalizacja terenów poprzemysłowych
  • digitalizacja rynku energii

oraz inne branże, nie wpisujące się bezpośrednio w tematykę Astana EXPO 2017 m.in.

  • sektor spożywczy
  • maszyn rolniczych
  • chemiczny
  • farmaceutyczny

Do udziału w Forum zaproszeni są także przedstawiciele instytucji otoczenia biznesu oraz innych organizacji. W ramach Forum zorganizowane zostaną panele dyskusyjne oraz sesje spotkań B2B dla firm polskich i kazachstańskich.

Szczegółowe informacje znajdują się pod linkami:

Dodatkowych informacji dotyczących Forum Gospodarczego udzielają:

  • Pan Wojciech Chatys z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 22 432 85 47),
  • Pani Monika Sasiak z Krajowej Izby Gospodarczej (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 22 630 97 23),
  • Pani Katarzyna Kaniewska z Krajowej Izby Gospodarczej (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,tel. 22 630 97 07).

Informujemy, że w dniach 7-10 września 2017 r. w miejscowości Kragujewac w Serbii, odbędzie się 14-ta edycja Targów Rolniczych „Szumadija” 2017, największych targów sektora rolno – spożywczego w tym rejonie Serbii.

W poprzedniej edycji uczestniczyło w Targach ok. 200 wystawców z Serbii oraz z regionu Bałkanów Zachodnich. W tegorocznych Targach, wzorem lat ubiegłych, udział wezmą przedsiębiorcy reprezentujący sektor rolno – spożywczy oraz branże powiązane z tym sektorem.

 

W przypadku zainteresowania polskich przedsiębiorców udziałem w wydarzeniu, Ambasada RP w Belgradzie planuje uczestniczyć w Targach organizując stoisko promocyjno – informacyjne.

 

Wszystkich zainteresowanych udziałem w stoisku zorganizowanym przez Ambasadę RP w Belgradzie, zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z pracownikami Ambasady:

 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Strona internetowa targów: http://sumadijasajam.rs/


Zaproszenie do udziału w misji gospodarczej wysokiego szczebla kierowanej przez Komisarza Komisji Europejskiej ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich – Pana Phila Hogana do Arabii Saudyjskiej i Iranu w listopadzie 2017 r.

 

Uprzejmie informujemy, iż rejestracja firm i organizacji zainteresowanych udziałem w delegacji biznesowej Komisarza KE ds. Rolnictwa u Rozwoju Obszarów Wiejskich Pana Phila Hogana do Arabii Saudyjskiej i Iranu jest już otwarta.

 

Aplikacje można składać do 10 lipca br. pod adresem:

 

https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/HLMAGRISaudiArabiaIran2017

 

Komisja Europejska w ramach realizacji polityki promocji planuje organizację misji przedsiębiorców sektora rolno spożywczego krajów UE do Arabii Saudyjskiej oraz Iranu w dniach:

 

Misja towarzyszy oficjalnej wizycie Pana Phila Hogana, Komisarza ds. Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Do udziału w misji zaproszonych zostanie ok. 50 przedstawicieli firm oraz organizacji branżowych sektora rolno – spożywczego państw UE.

Do udziału w misji preferowane będą firmy - producenci reprezentujący następujące sektory:

w przypadku Arabii Saudyjskiej :

  • drób, mięso wołowe;
  • mleko i przetwory mleczarskie;
  • warzywa i owoce – świeże oraz mrożone;
  • oliwa z oliwek;
  • piekarnictwo;
  • cukiernictwo oraz wyroby czekoladowe;
  • zboża i produkty zbożowe konsumpcyjne;
  • przetwory zbożowe przeznaczone na pasze dla zwierząt;

w przypadku Iranu :

Głównie :

  • mleczarstwo;
  • mięso – w szczególności wołowe;
  • oliwa z oliwek;
  • zboża oraz nasiona oleiste;
  • dodatki do żywności;
  • materiał genetyczny zarówno pochodzenia zwierzęcego jak i roślinnego;

Potencjalnie :

  • warzywa i owoce oraz wyroby cukiernicze.

W ramach misji przewidziano :

  • udział w forum „ Doing business in Saudi Arabia /Iran”;
  • możliwość prezentacji  własnej działalności  pośród/ na tle innych firm UE;
  • udział w sesji rozmów indywidualnych „B2B”;
  • spotkania z sieciami handlowymi  (wybrane supermarkety i sieci handlowe);
  • wizyty w wybranych lokalnych firmach sektora rolno – spożywczego;

UWAGA : Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi , iż :

  • 1 firma = 1 przedstawiciel nie dopuszcza się udziału kilku osób reprezentujących firmę;
  • w przypadku firm sektora mięsnego – pierwszeństwo będą mieli certyfikowani producenci wyrobów HALAL;
  • nie dopuszcza się oferowania wyrobów alkoholowych oraz mięsa wieprzowego;
  • prosimy o uwzględnienie wymogów restrykcyjnej procedury wizowej
    (szczególnie w wypadku Arabii Saudyjskiej);
  • potwierdzenie udziału firm i rozpoczęcie procedury wizowej – wrzesień.

Zaproszenie do udziału w targach Coffee & Chocolate w Rijadzie w dniach 3-6 grudnia 2017 r.

Serdecznie zapraszamy polskie firmy do udziału w 4 edycji targów kawy i czekolady „Coffee & Chocolate International Exhibition”, które odbędą się w dniach 3-6 grudnia 2017 r. w Rijadzie.

Więcej informacji na temat targów znajduje się na stronie https://www.coffeechoco-expo.com/en/home

W przypadku zainteresowania udziałem w targach prosimy o kontakt z: Partners Relations, Sara Ahmad, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (mobile: 0096 655 980 9062)

 


Możliwości inwestycyjne w sektorze rolnictwa w Republice Armenii

Informujemy, że otrzymaliśmy informację na temat możliwości inwestycyjnych w sektorze rolnictwa w Armenii. Poniżej znajdziecie Państwo materiały informacyjne przekazane przez Ambasadę RP w Erywaniu..

 

Wszystkich zainteresowanych uzyskaniem szczegółowych informacji, zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z pracownikami Ambasady RP w Erywaniu:

e-mail: erewan.amb.sekretariat(at)msz.gov.pl

Strona internetowa Ambasady: http://www.erywan.msz.gov.pl/pl/p/erywan_am_a_pl/

 


Targi Interfood&Drink w Bułgarii

Informujemy, że w dniach 8-11 listopada 2017 r. odbędzie się w Sofii w Bułgarii 16-ta edycja Międzynarodowej Wystawy INTERFOOD & DRINK. Wydarzeniami towarzyszącymi INTERFOOD & DRINK będą: MEATMANIA, THE WORLD OF MILK, SALON DE VIN, BULPEK and SIHRE.

15-ta edycja w 2016 r. zgromadziła 416 bułgarskich i zagranicznych wystawców w 6 halach wystawowych; 362 firmy z 32 krajów (m.in. Niemcy, Grecja, Katar, Macedonia, Korea, Włochy, Hiszpania, Argentyna, Holandia); 21 160 odwiedzających.

W dniach targowych zorganizowano wiele wydarzeń towarzyszących m.in. dwustronne spotkania biznesowe, które przyciągnęły 120 spółek z 16 krajów. Podobne spotkania będą odbywać się w 2017 i mogą stanowić doskonałą okazję do nawiązania relacji handlowych z partnerami z całego świata. Ponadto planowane są seminaria tematyczne, warsztaty, konkursy kulinarne, degustacje.

Podczas Interfood&Drink zwiedzający mają okazję zapoznać się z szerokim asortymentem produktów żywnościowych, napojów, dodatków do żywności, ale także poznać m.in. najnowsze standardy opakowań, etykietowania itp.

Więcej informacji znajdą Państwo na oficjalnej stronie targów: Interfood&Drink

 


Informator z zakresu prawa własności intelektualnej

Agencja Rynku Rolnego informuje, iż na stronie stronie Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości zamieszczony został Informator z zakresu prawa własności intelektualnej, przygotowany w ramach projektu „Nauka a biznes, czyli jak wdrażać i chronić innowacyjne pomysły”.

Link do strony: http://www.nauka-a-biznes.pl/publikacja

 


Brytyjska firma poszukuje producentów/dostawców produktów spożywczych

 

Brytyjska firma poszukuje producentów lub dostawców współpracujących z dyskontami spożywczymi lub sklepami detalicznymi.

Poszukiwani są dostawcy następujących kategorii produktów:

      • produkty w puszkach (np. owoce, warzywa, zupy, mięso, ryby),
      • czekolada, wyroby cukiernicze, ciasta i ciastka,
      • napoje bezalkoholowe i soki,
      • sosy i przyprawy,
      • suszone nasiona roślin strączkowych.

Firmy z woj. mazowieckiego zainteresowane współpracą proszone są o kontakt na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Pozostałe firmy PARP zachęca do kontaktu z właściwymi ośrodkami, których listę znajdą Państwo TU.,

29.08.2016 r.


 

PDF Informacja z Ambasady Arabskiej Republiki Egiptu nt. możliwości inwestycyjnych w regionie Kanału Sueskiego (w jęz. angielskim) (.pdf)